Spirit of Adventure

Idag händer det! Jag åker upp till Auckland för spirit of adventure, för att segla i tio dahar! (Så om ni ser att jag inte har varit aktiv på Facebook de senaste tio dagarna är jag inte död). 
 
Inatt sov vi första natten i det nya huset. Huset är stort och modernt. Bilder kommer väl om två veckor...
 
Några orsaker till varför min värdfamilj är typ bäst: 
i torsdags försökte Geoff lura mig att det var jordbävning. Vi var på Centre Place och för en gångs skull ett tåg kom och skakade marken. Men det visste ju inte svensken. 
 
Igår flyttade vi nästan alla saker. Medan jag tvättade fönster, hörde jag Ella springa fram och tillbaka i korridoren. Några minuter senare tittade hon ut, och sa "Tekla, jag verkligen älskar att springa i korridoren!" Och sprang vidare. 
 
Over and out. 

Kommentarer:

1 saga:

Din blogg är såå bra Tekla!! Ska själv till Nya Zeeland år 2017 med AFS. Vore grymt kul om du berättade det som har varit svårast för dig (och lättast) under ditt år hittills! Vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig, det finns inte så många bloggar om utbytesstudenter i Nya Zeeland. Men tack för en superbra blogg!!

Svar: Tack så mycket Saga! Det värmer verkligen när du säger så.
Det är en svårt fråga helt ärligt, tror generellt att jag har haft det himla enkelt. Även fast jag har bytt värdfamilj, har jag alltid mått bra/varit glad. Har helt ärligt inte haft hemlängtan alls, har kanonvänner här, en grym värdfamilj och massor av möjligheter. Jag tror (rent spontant) att det kommer vara jobbigast för mig att åka hem. Fasar lite för det, och försöker göra det bästa av den sista tiden här.

Om du har fler frågor, tveka inte att höra av dig!
Tekla

Kommentera här: