The Base- Food court

Som middag åkte vi till The Base, ett shoppingcenter. Stället heter så för att det var ett gammalt flygfält. De har en matavdelning, ca 10 olika resturanger. Vi alla valde olika, Indiskt, Fish 'N' Chips, och pitabröd. Var som subway, fast med pitabröd. Man valde bas, blandat med grönsaker, avocadoröra, ost... Väldigt gott! 
Det var första gången jag var på The Base, och vi såg inte hela. Ett väldigt stort shoppingcenter, kanske lite för stort för min smak...
 
 
Några småpunkter:
*Här kan de konsten att säha "Hello sweetie" utan att låta creepy. (Busschaufförer hälsar ofta så).
*Telefonkiosker överallt. 
* Jag har rätt ljust hår här.
*TV-programet varnar alltid om det är våld i ett program. 
 *Min värdfamiljs TV har en standardinställning för blinda personer. I början trodde jag att varena Nya Zeeländskt program var så, att det var en berättarröst som beskrev händelser. Men så var det inte riktigt. 
 

Kommentera här: