Mountain Saftey

I fredags åkte Dog och jag söder ut till Tongariro-området. Han skulle göra en assisment för säkerhet i Abseiling (typ som ett prov), och jag fick följa med. Jag kunde hjälpe till i helgen genom att vara "client", fejka att jag inte kommer ner/fastnat med en fot osv...
Jag tycker att helgen var väldigt kul, då jag aldrig har abseile'at förut. Dock var vi i ett mon hela helgen, med ca 10°, regn och blåst.
Utsikt (ej från berget).
Huka Falls.
Gollums Rock. :))))
Jag är glad för den fantastiska regnjackan jag fick av mormor. Allt var blött, men inte jag!
Race downhill från berget. Galet. 
Det var ett internationellt race med longboard. På lördagen kom de "bara" upp i 70 km/h, pågrnd av vädret. På söndagen kom de upp i 100 km/h. Sjukt.
Hörde även att "the blonde guy" var från Sverige. 
 

Kommentarer:

1 Sara :

Galet vad vackert! Vill du göra ett länkbyte? Ska nämligen också på ett utbytesår! :)

Kommentera här: