Fläta, fläkt och kayak rolls

Tea vid frukost, jarrah (en caffe-isch dryck) vid hemkomst, tea efter middag och en kopp milo (varm choklad) innan läggdags. Detta är den vardagliga rutinen av varma drycker. 
Mysigt enligt mig, kommer bli bättre när det blir kallt. 
 
I Fabric technology syr vi klänningar för Fairfield days, vilket är en slags festival för områdets bondgårdar. Jag syr en klänning (mer försöker) med inspiraton av vinter, snö och is. Vi ska använda oss av produkter med koppling till bondgårdar, det jag har hittat hittils är fläktskydd och elstängselvajer. 
Morgan (en tjej, det är ett tjejnamn här) gjorde en liten kreation på mig på lunchrast nr 2. Hennes ursäkt till att vara grym på att fläta var: "I've a horse". Gulligt.
 
Och jag klarade Sweep Roll med kajak! 
I cirka två veckor har vi varit i poolen varje OED-lektion, för att öva kayak rolls. 
Detta är vad vi har övat på, och som jag mycket stolt kan meddela, numera kan. Hela klassen (som närvarade vid övningstillfällena) kan redan. Jag skyller på att de var typ födda i en kajak. "Det var på tiden" sa min lärare när jag stolt visade. 

Kommentera här: