Alt-J och vardag

I söndags blev jag glad, hörde Alt-J (mitt absoluta favoritband) på radion här. Minns inte vilken song dock. :)))
 
Annars flyer vardagen på. I sändags var jag och en dansk utbytesstudent med hans familj i Hamilton Gardens. Det var som en liten festival. Hur mysigt som helst! Samma kväll var det chapter meeting med AFS, alltid lika trevligt att träffa alla. Mötet var ungefär som ett årsmöte, det godkändes ekonomi och så vidare. 
Igår var det en vanlig måndag. Efter skolan gick några vänner och jag till Chartwell, ett shoppingcenter. Vi hamnade till slut på Burger King.
 
Mat är billigt här, särskilt den onyttiga. Hahah. Denna kostar 1 NZD, vilket motsvarar ca 6 kr. Är det inte cirka 15 kr för en liten Slush? Hah. (Varför reflekterar jag ens över detta...?)
 
Imorgon är det tramping som gäller! Vi ska samlas 08:15, och kommer hem på fredag eftermiddag. Jag är sjukt taggad! (Även om väderprognosen säger regn...). 
När man pratar med lärarna och undrar vad man ska göra hemm svarar de oftast: "Don't worry, we can talk about it on monday. Enjoy the tramping!" Skön och hänsynfsull attityd.
 
Kort iaktaggelse:
TV-upplägget är annorlunda här. Istället för ett program/veckan på en särskild dag är det flera program på flera dagar. tex. finns dett ett heminredningsprogram som går både måndagar, tisdagar och onsdagar. Vet inte vilket jag föredrar, kanske ett I-landsdilemma. 
 
 

Kommentera här: