We went caving!

På Bryce's farm finns det en gråtta, vilket vi gärna utforskade! Bryce har varit nere tidigare, men jag var den första svensken som satte sin fot där. ;) 
Det finns tre ingångar, men en "enkel". Enkel som innebär hala ner sig någon meter, vrida höften och lirka armarna ner i ett hål. Men värt var det! Vi såg en ål, ganska många spindlar, lysmaskar (!) och sådana där grott-skapelser av vatten som tar tusenmiljardersmiljoners (jättelänge) att skapas och , har glömt namnet och hittar inte på googel.. Aja. Ni förstår. 
Fett ballt, tills vi skulle upp ur det dära hålet... Då fastnade jag. haha. Men (som ni märker) kom jag ut efter några djupa andetag och höftlirkande. Efter det valde vi att gå lite i strömmen och kom till något som liknade Grand Canyon. 
 
En av de bästa sakerna jag har uppleft i NZ tror jag!
 

Kommentera här: