Vad händer egentligen?

Inget och allt, på samma gång. Nu har jag fått en skolrutin, det har blivit vardag. Dagarna är sig lika, men visst händer det saker. 
Just nu bor jag med Karen och Les, för min värdfamilj är på semester i Fiji. Och jag är väldigt nöjd med det, fick en nostalgisk känsla att åka till mormor och morfar när man var liten. De är så snälla så. 
 
I OED har vi precis slutför the day skipper course. Det är en kurs för ett båt serifikat. I Nya Zeeland behövs inget körkort för båt, men om man har planer på att jobba på en båt, ett sådan certifikat är bra. Vår klass är den andra klassen att alla passerar på första försöket, så vi alla är rätt stolta. Nästa kurs i OED är första-hjälpen. Detta ser jag fram emot, då jag faktiskt aldrig ritkgit gått en kurs (vilket jag borde...).
 
Ser fram extra mycket mot nästa helg, då jag följer med mina värdföräldrar till Wellington! Geoff ska jobba, Ella och jag ska gå på Café och museer. Bra arbetsfördelning enligt oss båda! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia :

Heej! Tänkte bara fråga om den farmen som du bott på under flera lov, tog du kontakt med dom själv eller var det något med din organisation?
För hade velat göra nått liknande själv under veckorna där alla skriver exams:))

Svar: Hej! Jag pratade med min värdfamilj, om de hade några kontakter via AFS (min organisation), vilket de hade. AFS har et stort kontaktnät, vilket de gärna vill att man utnyttjar. På det sättet kan vi utbytesstudenter se flera familjer, och få NZ ur flera perspektiv! Se med din organisation :)
Tekla

Kommentera här: