Lyckligt lottad

Jag har insett hur lyckligt lottad jag är, och hur glad jag egentligen är. 
Först och främst, jag har fått möjligheten att åka på utbytesår.
Jag har sjukt fina vänner här. Jag har en fin värdfamilj, fint AFS-nät, fin skola. Även idag hade vi fint väder med sol.
Jag är glad. Jag är tacksam, jag njuter. 
 
Innan jag åkte var jag lite rädd för att få hemlängtan. Folk berättade att man börjar längta hem efter "smekmånanden", den första månaden då allt är nytt, spännande. Jag har väl tur tror jag. Har inte riktigt längtat hem, alls. Inte än, jag trivs här. 
 
Visst kan man sakna familj, vänner, mat. Men det är skillnad på att sakna och att längta. Jag ser fram emot att längta hem, lika mycket som jag fasar för det. Jag trivs här, jag gör verkligen det. 
 
Jag tänker på årskullen som ska till USA. Så himla spännande. Jag tänker på Connor som ska snart till Argentina. Lite avundsjuk är jag, för jag inser, det är inte jättelångt kvar. Men ingen känsla av panik har jag än. Jag bara är glad och njuter. 
 
Från en mangolisk födelsemiddag med Karen och Les.

Kommentera här: