Vilda kalkoner och getter

Tjo! 
Har haft en underbar farm-vistelse, veckan har bara flugit iväg. Gillar verkligen att vara här, känns lite vemodigt att åka hem imorgon. 
Mestadels har vi utfodrat tjurarna, vallat får och lagat stängsel. Igår kom den brasilianska pojken hem med en annan brasiliansk vän, så vi har haft en liten guidad tur runt gården för honom denna förmiddag. 
 
Som rubriken lyder finns det förvildade kalokoner och getter. Inget jagar de riktigt här, så det finns en flock med halvläskiga kalkoner i skogen här. 
 
Jag kommer sakna hundarna, familjen, maten, känslan av att åka fyrhjuling i regn, tidiga morgnar (ej ironi)... Fast jag bara har varit en vecka här. Och ja, jag ska försöka jobba på att åka hit nästa lov också! ;)
Jag kommer dock inte sakna kylan. Huset är ca 100 år gammal (jättegammalt tycker de), har ingen isolering alls. Jag sover på en gammal glasveranda som är omgjort till äldsta dotterns rum. Det var ca 10 C ute i natt, och inte mycket varmare i mitt rum hahah... (Mamma, du kan vara lugn, har typ två filtar, två täcken, ett lakan och annat gojs). Det är mer hur huset är byggt. Har svårt att föreställa sig hur vintern är här. Men den dagen, den sorgen. ;)
Men nu gör Bryce äntligen upp en eld i kaminen i köket. Lycka!
 
Hundarna åkte antingen på släpet, eller så satt alla fyra på fyrhjulingen med Bryce och mig. Då var det rätt trångt.
Jag och Bryce i otroligt snygga hjälmar, de två brasilianska pojkarna och sonen Ben, hunden Time och Lilly.
Cross-reklam. 
 
 
 

Kommentera här: