Kayaking in Waikato river, OED.

Idag har OED (outdoor education)-klassen varit på äventyr! Vi har paddlat kajak i Waikato River. Ingen lugn och chill tur så att säga... En av de mest utmanande paddelturerna jag har gjort. Svårt, läskigt men kul! 
Här är ett klipp från vad jag tror är Waikato River. Inte 100% säker, men detta var ungefär det vi paddlade i bitvis.
https://youtu.be/2CV2I8Ek4zw?t=296 
 
Vi började dagen med att lasta kajaker och bege oss mot dammen i Cambridge. När alla var i vattnet kom det en man och bestämt berättade att vi måste vara 200 m från dammen. Så det var bara att packa ihop och släpa kajakerna 200 m... 
När vi väl var i vattnet igen blev det spänning! Vattnet är strömt i början, och svårpaddlat. Ja, jag föll i, ja strömmen tg min paddel, ja jag var tvungen att göra en wet-exit. Ja, jag var den som hade mest svårt att ta mig in i kajaken igen. Men jag uppskattade det!
Resten av resan flöt det på (ha ha ha, grym ordvits jag vet). 
 
Små punkter:
*Soz betyder sorry. Först lät det som om de sa "sås". Jag var rätt lost i början.
*Nästan alltid frågar killar om de får sitta previd en på bussen. De ställer sig även upp för en ibland. 
*Att ha spagetthi eller gryta på mackan är vanligt. Gott men annorlunda. 
 

Kommentera här: